În ultimii ani, interesul pentru mașinile electrice a crescut semnificativ, atât în România, cât și în întreaga lume. Acestea sunt vehicule care funcționează exclusiv sau parțial pe baza energiei electrice, înlocuind motoarele cu combustie internă cu motoare electrice.
Autonomia și performanțele mașinilor electrice au crescut semnificativ în ultimii ani, datorită progreselor tehnologice în domeniul bateriilor și al motoarelor electrice. Astăzi, există modele care pot parcurge sute de kilometri cu o singură încărcare și care oferă performanțe comparabile cu cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă.
Deși costul inițial al unei mașini electrice poate fi mai mare decât al unei mașini cu motor cu combustie internă, costurile de operare pe termen lung sunt, în general, mai mici. În plus, unele țări oferă subvenții sau facilități fiscale pentru a compensa diferența inițială de preț.
În prezent, vorbim despre prima mașină electrică românească! Citește mai jos cât costă „Tesla de Cluj”.
Prima maşină electrică românească costă aproape o jumătate de milion de euro și ar fi deja clienți interesați, potrivit unuia membru al echipei care a realizat-o, Florin Dehelean, transmite Agerpres.
Maşina a fost prezentată vineri, la Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, în cadrul unei manifestări ştiinţifice dedicate noilor tehnologii.
„Marea realizare a fost pentru noi ca să ne unim ca echipă de care suntem mândri şi bucuroşi şi tot o mare realizare este şi faptul că am reuşit să producem şi să concepem prima maşină electrică din România care e şi omologată.
Suntem bucuroşi că încercăm să ducem acest domeniu auto, din România, într-o direcţie în care să fie lucru bine făcut şi mult mai sănătos. Ea este 90 la sută producţie proprie, românească şi bateriile sunt create tot în România. (…) Sunt doar interni, clienţi şi potenţialii clienţi. Mai mult suntem spre aria de mobilitate urbană, unde este o dorinţă de a se crea produse noi”, a declarat Florin Dehelean.
Mașina electrică produsă la Cluj ”are o autonomie de 300 de kilometri” şi poate atinge ”viteza maximă de 140 km/oră”. Problema cu acest bolid este costul. Un exemplar se vinde cu 450.000 de euro, potrivit lui Florin Dehelean.
Autovehiculul electric produs la Cluj este o maşină sport, de lux, destinată clienţilor care îşi doresc un produs personalizat.